اختصاص 30 ميليارد تومان براي احداث هزار مجتمع بين راهي

به گزارش ميراث آريا(chtn)،\"اسفنديار رحيم مشايي\" رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور، در نشست امروز خود با معاونين ستاد تسهيلات دائمي سفر گفت: ايجاد تسهيلات سفر‌هاي کشور در دولت قبلي شکل گرفته بود و در دولت نهم به اوج فعاليت‌هاي خود رسيده است. امروزه ستاد تسهيلات سفر‌هاي کشور از لحاظ اهميت بعد از هيات دولت قرار گرفته است و تمامي دستگاه‌ها و نهاد‌ها وظايف و مسئوليت خود را پذيرفته‌اند.

وي اضافه کرد: امنيت سفر در کشور گسترش يافته است و تمام دستگاه‌ها و نهاد‌ها در خصوص توسعه سفر مسئوليت پذيرفته‌اند.

مشايي گفت:در گذشته به سفر توجه نمي‌شد و به آن به عنوان يک امر غير ضروري، فانتزي و خارج از زندگي مردم نگاه مي‌شد ولي در حال حاضر اين فرهنگ در کشور براساس آموزه‌هي ديني و سياست‌ها رئيس جمور گسترش يافته است .

وي با اشاره اينکه آثار و نتايج سفر به دلايل سياسي براي کشور مهم و تعيين کننده است، تصريح کرد: جايگاه ستاد تسهيلات سفر‌هاي کشور نشان از آن دارد که سفر در کشور فهم شده است و با دائمي و ساليانه شدن آن اين جايگاه رفيع‌تر شده است.

معاون رئيس جمهور با اشاره به برنامه‌هايي که در خصوص حرفه‌اي‌تر و صنعتي‌تر کردن سفر دارد، افزود: با سياست‌هايي که سازمان پيش رو دارد قصد داريم که سفر گروهي را ترويج کنيم.

وي تاکيد کرد:با ارزان‌سازي سفر مي‌خواهيم به متقاضيان شوق و تنوع سفر را بدهيم و سفر را تخصصي‌تر کنيم تا کساني که فرصت کمي براي سفر کردن دارند بهره بيشتري از سفر ببرند و در سفر ‌آموزش هم ببينند.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بيان کرد: با تنوع سفر و توسعه سفر‌هاي جمعي بار مخاطرات و استرس کم مي‌شود و همچنين روابط خانواده‌ها مستحکم تر و اثرگذارتر خواهد بود.

مشايي با اشاره به اينکه توسعه سفر، تکليف دولت و شخص ريس جمهور است، تاکيد کرد: دولت براي ترويج بيشتر سفر بايد سياست‌ها تشويقي به کار گيرد و براي کارمندان خود سفر را تکليف کند و به کارمندان خود مجوز سفر بدون احتساب مرخصي را بدهند.

مشايي با اشاره به تحول بزرگيکه در خصوص توسعه سفر و گردشگري در کشور رخ داده است، گفت: در سال 87 بيش از 30ميليارد تومان براي توسعه و ساخت هزار مجتمع بين راهي در سه ماه سوم سال اختصاص داده شده است./102



انتهای پیام/

کد خبر 1386120817